- اخبار ورزشی - به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تاج من، باشگاه‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان طی سال‌های اخیر با وجود اینکه شاه‌ماهی‌های بزرگ نقل‌وانتقالات را شکار کردند، نتوانستند موفقیت خاصی...
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تاج من، باشگاه‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان طی سال‌های اخیر با وجود اینکه شاه‌ماهی‌های بزرگ نقل‌وانتقالات را شکار کردند، نتوانستند موفقیت خاصی به دست بیاورند. این دو باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی امسال نیز ستاره‌های درخشانی را به خدمت گرفتند و هر دو طرف، باشگاه مقابل را به هزینه‌های نجومی متهم کردند.

نقطه اشتراک دیگر تراکتور و سپاهان،‌ رونمایی تحسین‌برانگیز پیراهن‌های دو تیم است که نشانه‌های فرهنگی و تاریخی شهرهای تبریز و اصفهان در آن نمایش داده شده است، اتفاقی که به ندرت در سایر باشگاه‌های فوتبال کشورمان دیده می‌شود. از جمله سرخابی‌های پایتخت که در سال‌های گذشته ترجیح داده‌اند به انتشار تصویر یا تهیه کلیپ ساده از پیراهن تیم بسنده کنند!

شکایت باشگاه سپاهان از مالک تراکتور

فرش یکی از صنایع دستی قدیمی تبریز است که گفته می‌شود این قدمت به دوره قبل از سلسله صفویه برمی‌گردد. پیراهن اول تراکتور در یک کارگاه رنگرزی نخ‌های فرشبافی با قدمتی 200 ساله و همچنین مسجد تاریخی کبود تبریز تصویربرداری شده است. این مسجد در قرن نهم هجری شمسی ساخته شده است.

باشگاه تراکتور همچنین درباره طرح این پیراهن نوشت: خطوط مشکی روی پیراهن اول، از طرح به‌هم ریخته هشت ضلعی گنبدهای مسجد کبود از نمای بالا الهام گرفته شده است.

رونمایی از پیراهن تراکتور در لیگ بیست‌وسوم

مدیران تراکتور برای رونمایی از پیراهن دوم تیم فوتبال این باشگاه هم به سراغ آثار باستانی تبریز رفتند. این پیراهن در خانه تاریخی حریری تبریز به نمایش درآمد که به دوره قاجار مربوط است.

باشگاه سپاهان نیز در کنار مراسمی که برای رونمایی از پیراهن تیم فوتبال این باشگاه برگزار کرد، این پیراهن را در اماکن مهم فرهنگی شهر اصفهان به نمایش گذاشت. همانند تبریز، فرش یکی از صنایع دستی مهم دیار نصف جهان است که پیراهن تیم سپاهان با حضور رامین رضاییان و رضا شکاری، در بازار فرش اصفهان رونمایی شد.

مالک باشگاه تراکتور مدعی شد؛ قرارداد 53 میلیاردی اسدی با سپاهان + فیلم

عمارت عالی‌قاپو نیز از دوره صفویه یکی از بناهای تاریخی ایران با معماری حیرت‌انگیز است که در قرن دهم هجری شمسی بنا نهاده شد. بازیکنان سپاهان با پیراهن طلایی خود درون این کاخ عکس گرفتند و پیام نیازمند روی یکی از درشکه‌های مقابل عالی‌قاپو، لباس دروازه‌بانی سپاهان را بر تن کرده بود.

اخیراً تیم‌های دیگری بودند که از علامت‌های فرهنگی و تاریخی استان و در پیراهن تیم خود یا رونمایی از آن بهره بردند. از جمله نفت مسجدسلیمان که با پیراهن طرح چوقا (پوشش سنتی ایل بختیاری) به میدان می‌رود و آلومینیوم اراک که از تصویر امیرکبیر روی پیراهن خود استفاده کرد.

اقدام این باشگاه‌ها می‌تواند سرمشق خوبی برای سایر تیم‌های حاضر در فوتبال باشد تا از طریق این رشته محبوب، هواداران و فوتبال‌دوستان را با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا کنند. استقلال و پرسپولیس که پُرطرفدارترین تیم‌های کشورمان هستند و هواداران زیادی در سراسر ایران پیراهن‌های این دو تیم را تهیه می‌کنند، با این فرهنگ‌سازی کمک شایانی به زنده شدن نشانه‌های تاریخی این سرزمین خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع : منبع