ارائه خدمات سئو سایت های حرفه ای ضامن ثبات رتبه، ترافیک، حفظ برند، فروش و جایگاه آنها به ویژه در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. اما این خدمات چگونه انجام می شود؟ چقدر باید برای آنها وقت بگذاریم؟ آیا راه هایی برای بهینه سازی آن وجود دارد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.
منظور از سئو حرفه ای چیست؟
تقریبا 4 سال از همه گیری کرونا می گذرد و از آن زمان فضای مجازی زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. امروزه خرید، درخواست، پرداخت بیمه، قبوض، مالیات و غیره بسیار زیاد است. از طریق اینترنت انجام می شود. با اپیدمی کرونا و قوانین سختگیرانه پس از آن، شاهد تغییرات زیادی بودیم که یکی از آنها راه اندازی پلتفرم ها و وب سایت ها بود. اکنون پس از گذشت سال ها این سایت ها به بسترهای حرفه ای برای فروش و ارائه خدمات در حوزه کاری خود تبدیل شده اند.
با افزایش تعداد چنین پلتفرم هایی که هم اکنون شاهد اشباع شدن بازار فضای مجازی در بسیاری از زمینه ها هستیم، پیشی گرفتن سایت های حرفه ای از رقبا و حفظ جایگاه در رتبه های بالا بسیار مهم شده است. تنها راه حلی که می توان برای چنین چالشی در نظر گرفت سئو و بهینه سازی مستمر سایت است. با این حال، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: چگونه، چه زمانی و با چه روشی می توانید برای یک سایت سئو حرفه ای اقدام کنید؟
قبل از پاسخ به این سوالات، ابتدا در مورد دلایل اهمیت خدمات سئو حرفه ای صحبت می کنیم که عبارتند از:
• رشد رقبای حرفه ای: رشد و گسترش فضای مجازی منجر به آگاهی بیشتر و ایجاد بسترهای حرفه ای بسیاری شده است. بنابراین باید توجه بیشتری به سئو سایت های حرفه ای داشته باشید تا بتوانید از رقبای جدی خود پیشی بگیرید.
• حفظ موقعیت و رتبه: برای حفظ موقعیت صفحات خود در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو، لازم است دانش خود را در مورد سئو به روز کنید، از تکنیک های جدید استفاده کنید و به استفاده از آنها ادامه دهید. از تضعیف سایت خودداری کنید: گوگل و موتورهای جستجو دائما الگوریتم ها و به روز رسانی های زیادی را ارائه می دهند. به همین دلیل مهم است که سئوی سایت به صورت حرفه ای و مطابق با آخرین تغییرات انجام شود.
چگونه برای خدمات سئو حرفه ای اقدام کنیم؟
یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در مورد ارائه خدمات سئو حرفه ای در ذهن خود داشته باشید نحوه انجام آن است. در این خصوص می توان به چند تصمیم اشاره کرد که به شرح زیر است:
• تقلید از رقبا: یکی از راهکارهایی که در برخی موارد می تواند مفید واقع شود، تقلید از رقبای حرفه ای خود است. در این صورت توصیه می کنیم فقط از ایده ها و آثار آنها الگو برداری کنید و کورکورانه از آنها پیروی نکنید.
• افزایش دانش و تجربه: همانطور که در قسمت قبل گفتیم گوگل الگوریتم ها و به روز رسانی های مداوم را ایجاد می کند. شما می توانید با دنبال کردن منابع و مطالعه مقالات کارشناسان محترم سئو تا حدودی از این تغییرات آگاه باشید و از این داده ها برای بهبود عملکرد سئو سایت خود استفاده کنید.
• ایده های جدید: بخشی از فرآیند حرفه ای سئو، نوآوری، استفاده از ایده های جدید و ابتکار هزینه در هنگام انجام خدمات سئو است. در این صورت می توانید روند سئو سایت خود را از سایر پلتفرم ها متمایز کنید و نتایج بهتری بگیرید.
• افزایش کیفیت: گوگل از سایت های حرفه ای انتظار کیفیت بالاتری دارد. از تولید محتوا گرفته تا گزارش، پیوندهای قدرتمند در پلتفرم های قابل اعتماد و موارد دیگر. بهبود کیفیت تلاش های حرفه ای سئوی شما یک راه مهم برای انجام خدمات سئو حرفه ای، جلب توجه گوگل و موثرتر شدن است.
سئوی سایت حرفه ای چند ساعت در روز طول می کشد؟
سوال مهم دیگری که بسیاری از متخصصان سئو و مدیران سایت می پرسند این است که چند ساعت در روز را باید به سئو حرفه ای اختصاص دهیم؟ بهترین پاسخی که می توان به این سوال داد این است که برای هر سایتی با توجه به وضعیت سئوی آن، کمیت و کیفیت رقبا، اشباع و رقابت در حوزه کاری آنها، برنامه زمانی مشخصی ارائه شود.
از آنجایی که صحبت از خدمات سئو حرفه ای است، برای درک اینکه سئوی حرفه ای چقدر زمان می برد، می توان به برنامه هفتگی زیر مراجعه کرد. با در نظر گرفتن کل زمان هر بخش و تقسیم آن بر روزهای هفته می توانید آمار دقیق تری را با توجه به سایت خود بدست آورید.
• بهینه سازی سایت صفحه (تنظیمات اولیه): در این قسمت فعالیت های زیادی انجام می شود. از بهبود سرعت سایت و تجربه کاربری گرفته تا افزایش امنیت، بهینه سازی نقشه سایت و موارد دیگر. زمان مورد نیاز برای سئو حرفه ای در این دوره حدود 10-40 ساعت در هفته است.
• بهینه سازی سایت در صفحه (عیب یابی): پس از راه اندازی اولیه سایت، مدیریت و عیب یابی به صورت دوره ای انجام می شود. در این صورت فرض بر این است که به 12 ساعت در هفته نیاز خواهید داشت.
• توسعه محتوا: یکی از زمان برترین بخش های خدمات سئو، توسعه و تولید محتوا است. برای ایجاد محتوای جدید و با کیفیت باید زمان زیادی را صرف کنید. سایت های حرفه ای مرجع اطلاعات در زمینه کاری خود هستند و کاربران زیادی به سایت شما اعتماد دارند. از تولید محتوا تا به روز رسانی آن که همیشه باید انجام شود. این شامل تولید ویدئو، صدا و موارد دیگر می شود. محتوایی که ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد. این بخش تقریباً 3 تا 50 ساعت زمان می برد (بسته به تعداد پست هایی که در روز پست می کنید).
• Off-page: فعالیت های خارج از صفحه که خارج از سایت شما هستند نیز شامل موارد مختلفی می شود. از ایجاد بک لینک گرفته تا فعالیت در فضاهای مجازی از جمله گزارش، تبلیغات. زمان تخمینی برای این قسمت بین 5-25 ساعت در هفته است.
• بهینه سازی و استراتژی محلی: سئوی محلی بخشی از خدمات سئو برای سایت های بزرگ، به ویژه مشاغلی است که مشتریان آن ها از یک موقعیت جغرافیایی هستند. برای بهینه سازی این قسمت و استراتژی های آن باید 15 ساعت در هفته را در نظر بگیرید.
• تجزیه و تحلیل و اندازه گیری: وظیفه سئو ارزیابی آمارهای مختلف از سایت به صورت هفتگی، ماهانه و در برخی موارد روزانه است. معمولاً این کار به صورت دوره ای انجام می شود تا به طور کامل به تأثیر کارهای سئو پی ببرید. در این صورت برای سایت های معمولی 1-2 ساعت و برای سایت های حرفه ای تر در هفته کمی بیشتر زمان می برد.
راه حل های بهینه سازی زمان برای خدمات حرفه ای SEO
برای بهینه سازی زمان لازم برای انجام خدمات سئو حرفه ای، ما چند راه حل ارائه می دهیم:
برنامه ریزی که می تواند به کار شما نظم دهد.
• استفاده از ابزارهای پیشرفته مانند نظر اشرف، سرمش، سرعت گوگل پیج و غیره که می تواند آمار و اطلاعات مفیدی را به صورت جداگانه در یک زمان خاص در اختیار شما قرار دهد.
• برون سپاری یکی از بهترین راه حل هایی است که می تواند شما را از انجام وظایف خود با یک تیم مجرب راحت کند و زمان و مسئولیت های مرتبط با سایت شما را کاهش دهد.
• معرفی خدمات سئو SEOEDU
• شما کاربران می توانید از خدمات سئو ادیو برای برون سپاری خدمات سئوی خود استفاده کنید. این مجموعه متشکل از تیمی قدرتمند با بیش از 5 سال سابقه است که می توانید انواع خدمات سئو را با توجه به مدل های آن یعنی. سئو داخلی و خارجی، تولید محتوا، تحلیل، مشاوره سئو و سئو فنی و محلی.
29th October 24